Ruelle
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Haydeen päiväkirja

2 posters

Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Sussu La Helmi 22, 2014 9:49 am

Newell Haydee, tutummin Haydee tai Heidi on vanhahko, jo 21-vuotias Newfoulandinponi, joka oli tuntikäytössä Sussun ratsastuskoululla, joka kuitenkin lopetti toimintansa jokin aika sitten. Heidi on vielä niin pirteä ja vauhdikas mummeli, ettei Sussu sitä viitsinyt kuopata, eikä myydä eteenpäinkään. Heidiä hoitaa Hama!


Viimeinen muokkaaja, Sussu pvm Ma Kesä 02, 2014 7:38 pm, muokattu 1 kertaa

Sussu
Yksityisenomistaja

Viestien lukumäärä : 13
Join date : 22.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Vs: Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Sussu La Helmi 22, 2014 10:42 am

22.02.2014
Haydeen päiväkirja 121b1524-e5c1-4c0c-8bd9-d38ae2199ff1_zpsa8984488

Pikapiirrustus ponikaksikosta tarhailemassa.

Sussu
Yksityisenomistaja

Viestien lukumäärä : 13
Join date : 22.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Vs: Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Hama Juuripuro Ma Kesä 02, 2014 1:09 pm

Piirsin aloitukseksi kuvan Heidille ja Sitten kirjeen siihen.
http://aijaa.com/UxZQnc

tuosta ^

Hama Juuripuro
Hevosenhoitaja

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 02.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Vs: Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Hama Juuripuro Ma Kesä 02, 2014 7:31 pm

Tallille
Aamu oli varhainen kun heräsin. Olin laittanut eilen Sussulle sähköpostia Heidistä ja sitten Sussu oli vastannut siihen. Siinä sanottiin että saan jatkaa ja Heidin koti tallista tms. Huusin kovaan ääneen kun sain tietää että Heidi on elossa eikä sitä ole kuopattu. Juoksin alas ja meinasin kaatua portaissa. Sanoin tuosta äidille ja saisin häneltä kyydin kotiin. Menin laittamaan ratsareita ja kun ne oli päälläni niin söin pikaisesti. Kun olin syönyt juoksin autoon ja äiti tuli perässä. Lopulta kun olimme saapuneet pitkän matkan päästä Ruellelle jäin pois kyydistä. Olin innoissani ja menin melkein juoksua talliin mutta tiesin että jos juoksen niin hevoset voi pillastua. Joten reipas kävely oli hyvä vaihto ehto. Näin pian Piian ja sen takana Heidin. Rapsutin jonkin aikaa Piia ja sitten kun olin rapsuttanut Piia tammaa menin Heidin karsinalle ja kysyin tammalta: "Moi kaveri! Mitä sinulle kuuluu? Onko ollut mukavaa?"
Tamma vain hörähti vastaukseksi. Kävin hakemassa Heidin harjat ja siinä luki "Haydee" Etsin kauan Heidin harjoja kun en tiennyt että tuo pakki jossa luki Haydee on Heidin ja kun aloin tarkasti miettiä muistin, että Heidin nimi on Newell Haydee joten otin sen! (Mitenkä tuon muistas kun en tammaa ole hoitanut 2kk.) Menin Heidin karsinalle ja sitten otin sieltä saman vanhan tutun harjan käteen ja aloin harjaamaan tamman kaulaa. Siirryin koko ajan taakse päin hevosen vartalossa ja kun olin harjannut tamman toisen puolen siirryin toiselle puolelle. Harjasin kaiken tarkasti ja sen pienen soman pään. Mietin voisinkohan sillä ratsastaa niin kuin Metsäkeijussa ja tulin siihen tulekseen että menen sen kanssa jonkin aikaa kentällä.

Kävelin varustehuoneeseen ja sen jälkeen otin suojat kävelin takaisin Heidin karsinalle ja laitoin ne jalkoihin. Kävin hakemassa satulan ja laitoin sen kun ennätin Heidin karsinalle kun olin siellä heitin satulan selkään laitoin vyön löysälle. Hain suitset ja laitoin ne tammalle. Tajusin että tamma on kiltti kuolainten kanssa niin kuin ihanassa vanhassa metsäkeijussa. Laitoin suitsien remmit kiinni ja katsoin olisiko jalustimet saman mittaiset kuin metsäkeijussa ennen kun Heidi lähti. Ne olivat. Tummat hiukset omistava tyttö käveli käytävää pitkin ja kysyin kävely konetta:
" Moi! Voisinkohan käyttää kävely konetta?" Minulle vastattiin: "Voit ja kuka siis olet en ole nähnyt sinua. Onko sinulla yksityinen täällä? Niin ja mä oon Heidi."
" Olen Hama ja ei ole yksityistä vaan hoidan tätä Haydeetä oon sen hoitaja." Selitin tälle Heidille.
Minulle vastattiin lyhyellä sanalla: "Ok!" " Tule Haydeen kanssa kävely koneeseen."
Aloin seuraamaan Heidin kanssa Heidiä  Laughing 

Laitoimme Heidin kävely koneeseen ja kun se oli kävellyt ajan menimme maneesiin ratsastamaan kun siellä ei ollut ketään. Menin keskelle kenttää kaartoon ja kirin vyön. Kun olin kirinyt vyön laskin jalustimet ja nousin tamman selkään. Menin uralle kävelemään kun tuttuja ääniä kuului ne olivat Sussu ja Jassu. Kävelin silti kentällä jonkin aikaa oli aivan hiljaista ja sitten maneesin ovi avautui ja siellä oli Sussu. Sussu kysyi: " Onko mennyt hyvin?"
Vastaan: "On ja olen onnellisempi kun sain jatkaa Heidin hoitajana." Sussu hymyili ja sulki oven. Aloin ottamaan ohjastuntuman jo kunnolliseksi kun olin saanut hyvän ohjas tuntuman tein pysähdyksiä ja nostin ravin. Menin kevyttä ravia ja kun olin mennyt sitä jonkin aikaa niin tein ravi voltteja ja sitten tein muita ravi tehtäviä. Otin harjoitusravin. Sitä kun olimme mennet niin nostin laukan ja sitä menimme kierroksen. tein sitten laukka voltin ja otin loppu ravin ja sen jälkeen kun olimme ravanneet hetken niin laskin ravin käyntiin. laitoin jalustimet ristiin kaulalle ja annoin pitkät ohjat ja sitten menin sitä käynti mennessä Heidi oli tosi rauhallinen ja aika hissukseen. Kun olimme menneet niin sitten menin kaartoon ja taputin tammaa. Laskeuduin alas, nostin jalustimet ja löysäsin vyön. Talutin tamman talliin ja kun olin taluttanut tamman otin varusteet pois. Pesin kuolaimet ja kun olin pessyt ne niin vein ne paikalleen. Laitoin muut varusteet paikalleen. Sanoin Heidille heipat ja lähdin pois tallista.

Hama Juuripuro
Hevosenhoitaja

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 02.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Vs: Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Hama Juuripuro Ti Kesä 17, 2014 11:52 pm

Tauko en kerkee kirjoittamaan

Hama Juuripuro
Hevosenhoitaja

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 02.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Haydeen päiväkirja Empty Vs: Haydeen päiväkirja

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa